Dashboard | +Follow
Welcome, people.
Like A Paradise
Ong gedek gedek
Tuesday, February 9, 2016 • Tuesday, February 09, 2016 • 0 comments

Hai! Assalamualaikum duniaaa, bangunlah semuaaaa

Aku taktahu pun lirik dia camne. Men hentam je. Heks.

This post is going to be about one of my habit. Dari kecik lagi memang aku dah buat benda ni. Duduk katak. Aku taktahu lah kalau korang tahu ke tak pasal duduk katak ni hahaha but that's what most people call it. Dari kecik aku memang payah nak duduk bersila, Idek why. It's not even in the blood bcs no one from my family, even up to my makcik pakcik & grandparents sits like me. 

So, dari kecik mmg dah kena bahan sebab duduk katak. Even up until now. But it's okay bcs they don't mean it in a bad way. I think one of the factor aku tak suka duduk bersila sebab dulu kekecik aku gemuk. Gemuk ya amat k. Nak tahu sbb pe aku gemuk? Masa dulu aku duduk rumah org jaga (mak), when I was 3/4 yrs old, mak bagi aku breakfast telur separuh masak 2 biji. 2 biji k. Kalau sebijik aku taknak makan. Hahaha sebab aku tgk abah (suami mak) makan benda alah tu, so aku pun nak. Kalau tak aku mengaruk ah. So that was the turning point of my life. Aku jadi gemuk sampai la aku darjah 6. Sebabtu nickname aku kat rumah, kalau tak adik, mok. Kekadang jadi mok adik. Setakat kena panggil badak, gemuk, lembu tu apa lah sangat. Aku dah puas kena bahan kat sekolah. 

Back to the duduk katak thing. Aku rasa its an embarrasing way of sitting if I go to a kenduri or whatsoever, so aku akan duduk bersimpuh if it requires me to put the food on the floor. Aku boleh nak duduk bersila, tapi kena makan bertatang. Lagi tak molek kan. Aku takboleh nak bersila kalau makanan tu atas lantai sebab my way of bersila is weird. Macam tinggi sebelah. So it makes me uncomfy. Then bersimpuh it is. And, kelakar tau bila orang tegur "alah sopannya makan duduk bersimpuh" stuffs like that bcs they don't know I can't eat if I don't sit like that hahahahaha its almost as if orang kena tipu :") 

Aku rasa tak ramai tahu about how I really am on the outside. Ceh bajet macam ramai je strangers baca blog kau ni yan. Blah la. Hahaha k tak lah, aku rasa cam all this time aku banyak post pasal feelings je. Too many of it. But I can't help it you know, I tend to express things by writing. Ni baru yang korang nampak dalam blog aku. Banyak lagi kat notes dalam phone aku, post yang aku simpan jadi draft je sebab tak berani nak post, diari aku.

Anyway. Janganla sebab aku banyak sangat express feelings dalam ni, korang igt I am like this in reality too. I write bcs I bottle those up. If I'm the type of person who express feelings thru talking, I wouldn't have to write, kan? I also know its annoying to always talk abt feelings, even to your best friend. No worries, I'm nothing like that :-) That's why you freaking own a blog, dummy. (referring to myself)

Tu je aku nak cakap. Okay dah. Muka aku tengah berdenyut sekarang ni sebab rashes tengah naik banyak nak mampus. Tekala sebab apa. Makan ketam. Hihi tapi peduli apa aku. Kbye

xoxo, The Shining Star



Psst.

Alhamdulillah. Starting a new journey.

Disclaimer
The beginning of real adventure. In another words, life.
Tumblr | Twitter


my oppa

He kidnapped my heart. 사랑해 ♡

Back to past